**۳۱/۱۷

 

 

۲۷۳

 

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

P≤۰۵/۰* P≤۰۱/۰**
بررسی نتایج ارائه شده در جدول شماره۴-۱۲در خصوص ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود رفتار دانش‌آموزان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۳۱/۱۷=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده و از این رو فرض صفر مبنی بر عدم وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه رد شده و فرض خلاف مبنی بر وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه تایید می‌گردد (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه والدین میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود رفتار دانش‌آموزان در حد زیاد بوده است. از سوی دیگر نتایج نشان می‌دهد که از دیدگاه والدین، میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود رفتار دانش‌آموزان در مؤلفه‌های « افزایش نظم انضباط رفتاری دانش آموزان » (۳۰/۱۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « رشد مسئولیت پذیری دانش آموزان » (۸۵/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « کاهش روحیه پرخاشگری دانش آموزان » (۱۷/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « شهامت دانش آموزان در نشان دادن توانمندی‌هایشان » (۸۷/۱۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و « کاهش برچسب خوردن دانش آموزان نسبت به صفات منفی (تنبلی و…)» (۱۷/۱۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد زیاد ارزیابی شده است.
۴-۳-) طرح ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان و والدین به چه میزان در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۳ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان، پس از گردآوری داده‌های پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه معلمان و والدین، طی جداول شماره ۴-۱۴و۱۶ ارائه گردیده است.
– از دیدگاه معلمان طرح ارزشیابی توصیفی به چه میزان در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۱-۳ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان، ۸ سوال در ابزار پژوهش تدوین و تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) در جداول شماره ۴-۱۴ ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که در بررسی این سوال با توجه به دامنه نمره گذاری گویه ها (۱ تا ۵) میانگین فرضی جامعه عدد ۳ در نظر گرفته شده است.
جدول شماره۴-۱۳ : توزیع فراوانی و درصد گویه های مربوط به ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت