۰۰۰/۰

 

 

 

 

۴

 

 

افزایش انگیزه یادگیری دانش آموزان مؤثر بوده است.

 

 

۳۱۹

 

 

۸۲/۳

 

 

۰۹/۱

 

 

۰۶/۰

 

 

**۴۳/۱۳

 

 

۳۱۸

 

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

بهبود یادگیری

 

 

۳۰۴

 

 

۸۱/۳

 

 

۶۳/۰

 

 

۰۳/۰

 

 

**۲۲/۲۲

 

 

۳۰۳

 

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

P≤۰۵/۰* P≤۰۱/۰**
بررسی نتایج ارائه شده در جدول شماره۴-۸ در خصوص ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۲۲/۲۲=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده و از این رو فرض صفر مبنی بر عدم وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه رد شده و فرض خلاف مبنی بر وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه تایید می‌گردد (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه والدین میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان در حد زیاد بوده است. از سوی دیگر نتایج نشان می‌دهد که از دیدگاه والدین، میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان در مؤلفه‌های « علاقه مندی دانش آموزان نسبت به امر یادگیری » (۹۹/۱۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « توسعه امر مشارکت،هم فکری و همکاری دانش آموزان » (۵۳/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « تغییر نگرش دانش آموزان از نمره گرایی به یادگیری » (۹۶/۱۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و « افزایش انگیزه یادگیری دانش آموزان » (۴۳/۱۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد زیاد ارزیابی شده است.
۴-۲- طرح ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان و والدین به چه میزان در بهبود رفتار دانش‌آموزان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۲ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود رفتار دانش‌آموزان، پس از گردآوری داده‌های پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه معلمان و والدین، طی جداول شماره ۴-۱۰و۱۲ ارائه گردیده است.
-از دیدگاه معلمان طرح ارزشیابی توصیفی به چه میزان در بهبود رفتار دانش‌آموزان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۱-۲ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود رفتار دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان، ۵ سوال در ابزار پژوهش تدوین و تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) در جداول شماره ۴-۱۰ ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که در بررسی این سوال با توجه به دامنه نمره گذاری گویه ها (۱ تا ۵) میانگین فرضی جامعه عدد ۳ در نظر گرفته شده است.
جدول شماره۴-۹ : توزیع فراوانی و درصد گویه های مربوط به ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود رفتار دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت