۹۷/۰

 

 

۰۹/۰

 

 

**۶۲/۶

 

 

۹۵

 

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

P≤۰۵/۰* P≤۰۱/۰**
بررسی نتایج ارائه شده در جدول شماره ۴-۶ در خصوص ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۶۲/۶=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده و از این رو فرض صفر مبنی بر عدم وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه رد شده و فرض خلاف مبنی بر وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه تایید می‌گردد (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه معلمان میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان در حد زیاد بوده است. از سوی دیگر نتایج نشان می‌دهد که از دیدگاه معلمان، میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان در مؤلفه‌های « علاقه مندی دانش‌آموزان در امر یادگیری » (۷۹/۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « توسعه امر مشارکت هم فکری و همکاری گروهی دانش‌آموزان » (۶۹/۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و « افزایش انگیزه یادگیری دانش آموزان » (۲۹/۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد زیاد ارزیابی شده است.
– از دیدگاه والدین طرح ارزشیابی توصیفی به چه میزان در بهبود یادگیری دانش‌آموزان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۲-۱ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان از دیدگاه والدین، ۴ سوال در ابزار پژوهش تدوین و تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) در جداول شماره ۴-۸ ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که در بررسی این سوال با توجه به دامنه نمره گذاری گویه ها (۱ تا ۵) میانگین فرضی جامعه عدد ۳ در نظر گرفته شده است.
جدول شماره ۴-۷: توزیع فراوانی و درصد گویه های مربوط به ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در بهبود یادگیری دانش‌آموزان از دیدگاه والدین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت