۰۶/۰

 

 

**۷۸/۹

 

 

۳۱۹

 

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

سلامت روحی و روانی

 

 

۲۷۷

 

 

۹۴/۳

 

 

۴۵/۰

 

 

۰۲/۰

 

 

**۲۷/۳۴

 

 

۲۷۶

 

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

P≤۰۵/۰* P≤۰۱/۰**
بررسی نتایج ارائه شده در جدول شماره۴-۱۶در خصوص ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۲۷/۳۴=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده و از این رو فرض صفر مبنی بر عدم وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه رد شده و فرض خلاف مبنی بر وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه تایید می‌گردد (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه والدین میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان در حد زیاد بوده است. از سوی دیگر نتایج نشان می‌دهد که از دیدگاه والدین، میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان در مؤلفه‌های « کاهش فشار روانی دانش آموزان جهت اخذ نمره » (۴۲/۴۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « کاهش اضطراب دانش آموزان » (۸۷/۲۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « بهبود وضعیت روحیه دانش آموزان » (۳۵/۱۸=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « رشد اجتماعی و عاطفی دانش آموزان » (۵۷/۱۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « کاهش حس حسادت نسبت به نمره » (۰۸/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « کاهش حساسیت نسبت به نمره » (۱۴/۱۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « کاهش استرس و دلهره دانش آموزان » (۷۰/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و « رشد و خلاقیت و تفکر خلاق دانش آموزان » (۷۸/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد زیاد ارزیابی شده است.
۴-۴-) طرح ارزشیابی توصیفی به چه میزان در دشواری کار معلمان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۴ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در دشواری کار معلمان دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان، ۱۲ سوال در ابزار پژوهش تدوین و تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) در جداول شماره ۴-۱۸ ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که در بررسی این سوال با توجه به دامنه نمره گذاری گویه ها (۱ تا ۵) میانگین فرضی جامعه عدد ۳ در نظر گرفته شده است.
جدول شماره ۴-۱۷ : توزیع فراوانی و درصد گویه های مربوط به ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در دشواری کار معلمان دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت