۶۳/۳

 

 

۹۱/۰

 

 

۰۹/۰

 

 

**۴۳/۶

 

 

۸۴

 

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

P≤۰۵/۰* P≤۰۱/۰**
بررسی نتایج ارائه شده در جدول شماره۴-۱۸در خصوص ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در دشواری کار معلمان دانش‌آموزان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۳/۶=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده و از این رو فرض صفر مبنی بر عدم وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه رد شده و فرض خلاف مبنی بر وجود تفاوت معنادار بین میانگین نمونه با میانگین فرضی جامعه تایید می‌گردد (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه معلمان میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در دشواری کار معلمان دانش‌آموزان در حد زیاد بوده است. از سوی دیگر نتایج نشان می‌دهد که از دیدگاه معلمان، میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در دشواری کار معلمان دانش‌آموزان در مؤلفه‌های « کاهش حساسیت شما نسبت به نمره » (۷۱/۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « افزایش حجم کاری معلمان در منزل و مدرسه » (۴۹/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « زمینه دسترسی به اهداف تعلیم و تربیت » (۱۶/۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « امکان اجرایی کردن طرح ارزشیابی توصیفی » (۶۰/۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « وجود ملاک‌های دقیق تعریف شده در ارزشیابی توصیفی » (۰۶/۳=t ؛ ۰۰۳/۰=sig)، « موثر بودن آموزش معلمان جهت طرح ارزشیابی توصیفی » (۴۱/۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « قرار داشتن نمرات حاصل از ارزشیابی توصیفی تحت سلیقه و قضاوت‌های شخصی معلم » (۵۴/۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « نیاز به مهارت در تکمیل کارنامه‌های ارزشیابی توصیفی » (۰۷/۷=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « نیاز به هزینه بیشتر در اجرای طرح ارزشیابی توصیفی نسبت به وضع حاضر » (۴۴/۸=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « استفاده از اطلاعات مندرج در طرح ارزشیابی توصیفی » (۰۶/۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، « دقیق و عینی بودن اطلاعات مندرج در طرح ارزشیابی توصیفی » (۴۴/۳=t ؛ ۰۰۱/۰=sig) و « ارتباط مستقیم ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی‌های مستمر و فرایندی » (۴۳/۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد زیاد ارزیابی شده است.
۴-۵- طرح ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان و والدین به چه میزان در تعامل اولیاء دانش آموزان با مسئولین مدرسه دانش‌آموزان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۵ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در تعامل اولیاء دانش آموزان با مسئولین مدرسه دانش‌آموزان، پس از گردآوری داده‌های پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه معلمان و والدین، طی جداول شماره ۴-۲۰و۲۲ ارائه گردیده است.
– از دیدگاه معلمان طرح ارزشیابی توصیفی به چه میزان در تعامل اولیاء دانش آموزان با مسئولین مدرسه دانش‌آموزان موثر است؟
به منظور بررسی سؤال شماره ۱-۵ پژوهش مبنی بر ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در تعامل اولیاء دانش آموزان با مسئولین مدرسه دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان، ۳ سوال در ابزار پژوهش تدوین و تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های توصیفی (توزیع فراوانی و درصد مربوط به گویه ها، میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نتایج تحلیل‌های آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) در جداول شماره ۴-۲۰ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که در بررسی این سوال با توجه به دامنه نمره گذاری گویه ها (۱ تا ۵) میانگین فرضی جامعه عدد ۳ در نظر گرفته شده است.
جدول شماره۴-۱۹ : توزیع فراوانی و درصد گویه های مربوط به ارزیابی میزان تأثیر طرح ارزشیابی توصیفی در تعامل اولیاء دانش آموزان با مسئولین مدرسه دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت