منابع مقالات علمی : فهم استراتژی های کارکنان برای تخریب مدیران- قسمت ۲۵ |
![]() |
انتقاد کردن از وضع موجود در جلساتی که مقامات نظارتی حضور دارند
تخریب مدیر در جلسات اداری با حضور مقامات نظارتی مثل فرمانداری و استانداری
برخی کارمندان با استفاده از اختیاراتی که دارند و اعتمادی که مدیر به آن ها دارد دست به اقدامات غیر قانونی می زنند که مدیر را زیرسوال می برد.
سوء استفاده از اعتماد مدیر و اختیارات و جایگاه خود
کارمندان به بهانه بدی آب و هوا یا بد بودن راننده و … به ماموریت و نظارت نمی روند و در نتیجه مدیر از واحد های تابعه بی خبر می ماند.
نرفتن به ماموریت و نظارت به بهانه های واهی
گاهی اوقات کارمندان در زمان خستگی یا عدم تمایل به انجام کار اقدام به قطع کردن سیستم اتوماسیون، پرینتر و سایر ابزار های کاری می کنند.
تخریب دستگاه ها
گاهی اوقات کارمندان اسناد و مدارکی علیه او جمع آوری می کنند و به بازرسی کل کشور شکایت می کنند. خصوصا در مواردی که تبعیضی در استخدام و … رخ داده باشد.
مراجعه به بازرسی کل کشور
از آنجا که در فضای غبار آلود ادارات هیچ چیز واضح و روشنی وجو ندارد افراد می توانند به راحتی در مورد مدیر هر حرف نادرستی بزنند.مثلا در مورد مزایا،پارتی بازی، رشوه گرفتن و هیچ کس هم از آنها مستندات نمی خواهد.
سوء استفاده از فضای غبار آلود و مبهم ادارات برای اینکه هر برچسبی را به مدیر بزنند(رشوه گرفتن، ترجیح ضوابز بر روابط…)
افرادی که در حسابداری کار می کنند و واریزی های مدیران را سند می زنند به راحتی می توانند با بیان ارقام کلان آن حس تبعیض و اختلاف را بین افراد ایجاد کنند.
افشای اسرار سازمان خصوصا اسناد حسابداری که واریزی های کلان مدیران را نشان بدهد و حس تبعیض و اختلاف را تقویت کند
کارمند بدون اینکه با مدیر مستقیمش هماهنگی انجام دهد یک راست نزد معائون می رود و کم و کاستی های کارش را برای او بیان می کند و از او راهنمایی می خواهد.
هماهنگی امور مربوط با یک سطح بالاتر از مدیر بدون اطلاع او(جا انداختن مدیر)
کارمند می تواند به راحتی و بدون اینکه مورد سرزنش قرار بگیرد کار را آنطور که بلد است در پیچ و خم کاغذ بازی بیندازد.
کار را به تعویق انداختن
کارمندان گاهی به بهانه های مختلف در اتاق را می بندند و می روند(شرکت در مراسمی در اداره، شرکت در نماز جماعت، کپی گرفتن و…) و ارباب رجوع پس از مراجعات مکرر و جواب نگرفتن مجبور است نزد مقام بالاتر شکایت کند و مقام بالاتر هم مدیر واحد را به خاطر بی نظمی سرزنش می کند.
در اتاق حاضر نبودن که شکایت ارباب رجوع را درپی دارد
[جمعه 1399-09-21] [ 03:47:00 ب.ظ ]
|