منابع مقالات علمی : بررسی رابطه توانمندسازی روانشناختی با اعتماد و یادگیری سازمانی در بین پرستاران بیمارستان … |
۰۰۱/۰**
۵۲۱/۰
۰۰۱/۰**
توانمندسازی روانشناختی
r
p
۵۹۰/۰
۰۰۱/۰**
۴۷۰/۰
۰۰۱/۰**
۴۵۵/۰
۰۰۱/۰**
۴۳۷/۰
۰۰۱/۰**
۳۸۹/۰
۰۰۱/۰**
۵۵۹/۰
۰۰۱/۰**
ضریبهمبستگیr سطحمعناداریp 260= n
* در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** در سطح ۰۱/۰ معنادار است.
براساس نتایج به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون در جدول (۱۰-۴)، بین توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی(۰۰۱/۰=p و ۵۵۹/۰=r)، و مؤلفه های مهارتهای فردی (۰۰۱/۰=p و ۵۹۰/۰=r)، مدلهای ذهنی(۰۰۱/۰=p و ۴۷۰/۰=r)، چشم انداز مشترک(۰۰۱/۰=p و ۴۵۵/۰=r)، یادگیری تیمی(۰۰۱/۰=p و ۴۳۷/۰=r) و تفکر سیستمی(۰۰۱/۰=p و ۳۸۹/۰=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین رابطه ابعاد توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی و ابعاد آن به شرح زیر است:
بین مؤلفه شایستگی توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی(۰۰۱/۰=p و ۳۳۴/۰=r)، و مؤلفه های مهارتهای فردی (۰۰۱/۰=p و ۴۵۴/۰=r)، مدلهای ذهنی(۰۰۲/۰=p و ۱۹۵/۰=r)، چشم انداز مشترک(۰۰۱/۰=p و ۳۰۹/۰=r)، یادگیری تیمی(۰۰۵/۰=p و ۱۷۵/۰=r) و تفکر سیستمی(۰۰۱/۰=p و ۲۶۴/۰=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
بین مؤلفه خودمختاری توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی(۰۰۱/۰=p و ۳۱۱/۰=r)، و مؤلفه های مهارتهای فردی (۰۰۱/۰=p و ۴۱۹/۰=r)، مدلهای ذهنی(۰۰۱/۰=p و ۱۹۸/۰=r)، چشم انداز مشترک(۰۰۱/۰=p و ۲۶۶/۰=r)، یادگیری تیمی(۰۰۲/۰=p و ۱۹۴/۰=r) و تفکر سیستمی(۰۰۱/۰=p و ۲۲۹/۰=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
بین مؤلفه تأثیرگذاری توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی(۰۰۱/۰=p و ۳۵۸/۰=r)، و مؤلفه های مهارتهای فردی (۰۰۱/۰=p و ۳۵۷/۰=r)، مدلهای ذهنی(۰۰۱/۰=p و ۳۳۷/۰=r)، چشم انداز مشترک(۰۰۱/۰=p و ۲۲۶/۰=r)، یادگیری تیمی(۰۰۱/۰=p و ۳۷۱/۰=r) و تفکر سیستمی(۰۰۱/۰=p و ۲۱۱/۰=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
بین مؤلفه معنی دار بودن توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی(۰۰۱/۰=p و ۴۴۰/۰=r)، و مؤلفه های مهارتهای فردی (۰۰۱/۰=p و ۴۳۲/۰=r)، مدلهای ذهنی(۰۰۱/۰=p و ۳۸۷/۰=r)، چشم انداز مشترک(۰۰۱/۰=p و ۳۹۸/۰=r)، یادگیری تیمی(۰۰۱/۰=p و ۳۳۹/۰=r) و تفکر سیستمی(۰۰۱/۰=p و ۲۸۵/۰=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
بین مؤلفه اعتماد توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی(۰۰۱/۰=p و ۵۲۱/۰=r)، و مؤلفه های مهارتهای فردی (۰۰۱/۰=p و ۴۲۶/۰=r)، مدلهای ذهنی(۰۰۱/۰=p و ۵۱۹/۰=r)، چشم انداز مشترک(۰۰۱/۰=p و ۴۰۶/۰=r)، یادگیری تیمی(۰۰۱/۰=p و ۴۴۳/۰=r) و تفکر سیستمی(۰۰۱/۰=p و ۳۸۰/۰=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
بنابراین به طور کلی می توان نتیجه گرفت که با افزایش توانمندسازی روانشناختی پرستاران (و همه ابعاد آن)، یادگیری سازمانی (و همه ابعاد آن) آنان افزایش می یابد و بالعکس.
سؤال۴) کدام یک از ابعاد توانمندسازی روانشناختی قابلیت پیش بینی اعتماد سازمانی پرستاران بیمارستان های شهر همدان را دارد؟
جدول( ۱۱-۴) نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام تاثیر ابعاد توانمندسازی روانشناختی بر اعتماد سازمانی پرستاران بیمارستانهای شهر همدان:
[جمعه 1399-09-21] [ 10:55:00 ق.ظ ]
|