چین

 

 

 

مهارت در ساخت
قیمت پایین تولیدات
استفاده از مهارت های توسعه محصول جدید هنگ کنگ

 

 

 

ورود به بازارهای جدید با استفاده از تقویت بخش های طر احی و استفاده از شبکه های قوی صادراتی خود برای تقویت بخش بازاریابی

 

دانلود کامل پایان نامه در سایت pifo.ir موجود است.

 

 

بازار گسترده ولی فقیر
عدم توانایی در طراحی
نداشتن برندهای مشهور

 

 

 

افزایش تدریجی قیمت عوامل سبب از دست دادن تدریجی صرفه در تولید می شود

 

 

 

 

خاورمیانه

 

 

 

پتانسیل بسیار بالا
بازار گسترده با قدرت خرید بالا

 

 

 

بازار بکر و آماده نفوذ

 

 

 

عدم دسترسی به فناوری ساخت
عدم سرمایه گذاری در بخش طراحی

 

 

 

به مخاطره افتادن هویت های ملی برای نسل های آینده
حضور قوی دولت ها در بازار و دخالت آنها

 

 

 

 

 

فصل سوم:
روش تحقیق

 

 

۳-۱- مقدمه

 

 

علم، زاده بارقه ناگهانی یک یا چند دانشمند نیست، بلکه تلاشی منظم و سازمان یافته است تا به حل یک مساله ذهنی یا عملی نایل آید . به طور کلی توسعه کیفی و کمی جوامع متاثر از تولید علم در آن جوامع است و در این رابطه تحقیقات علمی از ارزش خاصی برخوردار می باشند. هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ماست. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روشهای علمی تغییرات علمی قابل ملاحظهای پیدا کردهاند. این روندها و حرکتها سبب شده است که برای بررسی) رشته های مختلف بشری، از روشهای علمی استفاده شود. از جمله ویژگیهای مطالعه ی علمی که هدفش حقیقت یابی است، استفاده از یک روش تحقیق مناسب می باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به اهداف، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد که هدف نهایی آن دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسشهای تحقیق است.
اصولا هر تحقیق و پژوهشی با یک مسأله آغاز میگردد. مسأله تحقیق موجب ایجاد سوال و یا سوالاتی در ذهن محقق گردیده و به ارائه فرضیه و یا فرضیاتی منجر می شود. بنابراین وظیفه اصلی و اساسی هر محقق، بررسی و پژوهش جهت تایید یا رد فرضیات می باشد. جهت پاسخگویی به سوالات تحقیق و نتیجه گیری در خصوص فرضیات، داده های جمع آوری شده در خصوص تحقیق، ورودی اساس و پایه تحقیق می باشند و در نهایت محقق بایستی با توجه به داده های گردآوری شده، در خصوص پاسخگویی به سوالات تحقیق اقدام نماید . اما همانگونه که آشکار و محرز می باشد داده ها، اطلاعات خام و غیر قابل اتکایی می باشند که جهت تبدیل شدن به اطلاعات قابل استفاده بایستی تحلیل گردند، تا با تبدیل داده ها به اطلاعات، بتوان اقدام به تصمیم گیری نمود. در این فصل به بررسی چگونگی گردآوری داده ها، تحلیل آنها جهت استفاده از داده های خام در راستای سوالات تحقیق پرداخته میشود. همچنین در این فصل، تعریف و تفصیل مفاهیم اساسی همچون روش تحقیق، جامعه آماری، نمونه گیری، پایایی و روایی و چگونگی آزمون فرضیات و غیره ارائه گردیده و مفاهیم اساسی فوق برای تحقیق حاضر بررسی می گردد.پژوهش حاضر از نظر نوع کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. در این پژوهش از روش‌های مبتنی بر کثرت‌گرایی (استفاده از چندین روش برای کسب اطلاعات) استفاده می‌شود. برای سنجش نظر اعضاء جامعه پژوهش نیاز به پرسشنامه است که در نمونه واجد شرایط یا نمونه در دسترس از جامعه آماری توزیع می‌شود. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از طریق استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی خواهد بود.

 

 

۳-۲- روش تحقیق

 

 

پژوهشگر پس از تهیه و تنظیم موضوع تحقیق باید در فکر انتخاب روش تحقیق مناسب باشد. هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص شود برای بررسی موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش و شیوهای را اتخاذ کند تا هر چه دقیقتر و سریعتر به پرسش یا پرسشهای تحقیق مورد نظر دست یابد. بطور کلی روش تحقیق را می توان با توجه به دو ملاک ۱- هدف تحقیق ۲- نحوه گرد آوری داده ها تقسیم کرد(حافظ نیا،۱۳۸۲)
دسته بندی تحقیق بر اساس هدف :
تحقیقات علمی براساس هدف تحقیق به ۵ دسته تقسیم می شوند.
بنیادی
کاربردی
تحقیق و توسعه
تحقیقات علمی
تحقیقات ارزیابی
دسته بندی تحقیق براساس نحوه گرد آوری اطلاعات
تحقیقات علمی را بر اساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نیاز می توان به دسته های ذیل تقسیم نمود :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت