پایان نامه تأثیر نگرش فراگیران بر یادگیری فعالیت های جسمانی در آموزشگاه علمی تخصصی ثامن الائمه ع ناجا |
دانشگاه علوم انتظامی امین
دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس)
موضوع:
تأثیر نگرش فراگیران بر یادگیری فعالیت های جسمانی در آموزشگاه علمی تخصصی ثامن الائمه ع ناجا
استاد راهنما:
دکتر یوسف محمدی مقدم
مشاور:
جناب سرهنگ ستاد غلامرضا مرادی
اسفند 1392
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
چکیده:
یک نظامی کارآمد فردی است که قادر باشد وظایف، مسئولیتها ومأموریتهای محوله نظامی را به نحو مطلوب و مطابق اهداف وبرنامههای سازمان انجام دهد.لذا توانمند کردن کارکنان وفراگیران در بُعد آمادگی جسمانی ومهارتهای تخصصی، رزمی وبویژه در عرصه مأموریتهای اجرایی وعملیاتی که بهطور عمده با هدف ایجاد نظم وامنیت صورت میپذیرد، امری ضروری واجتناب ناپذیر میباشد و یکی از راههای موفقیت هر سازمان در این است که بدانند عوامل اجرایی آن نسبت به انجام امور چه نگرشی دارند.پژوهش حاضر بهبررسی تأثیر نگرش بر یادگیری فعالیتهای جسمانی پرداخته است.
سؤال اصلی پژوهش:
آیا نگرش فراگیران نیروی انتظامی بر یادگیری فعالیت های جسمانی ایشان تأثیر دارد؟
سؤالات فرعی پژوهش:
آیا حیطه شناختی فراگیران بر یادگیری فعالیتهای جسمانی تأثیر میگذارد؟
آیا احساسات و عواطف فراگیران بر یادگیری فعالیتهای جسمانی تأثیر دارد؟
آیا رفتار فراگیران بر یادگیری فعالیتهای جسمانی تأثیر میگذارد؟
روش: از میان جامعه آماری که تعداد 500 نفر از فراگیران دوره درجه داری رستههای انتظامی و عملیات ویژه آموزشگاه علمی تخصصی ثامن الائمه (ع) ناجا میباشند،تعداد 200 نفر به عنوان نمونه برای انجام این پژوهش به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. این تحقیق را میتوان برحسب نحوه تجزیه و تحلیل دادهها ازنوع تحقیق توصیفی ـ پیمایشی محسوب کرد. برای جمعآوری دادهها از روش کتابخانهای، همچنین برای بررسی تأثیر نگرش فراگیران بر یادگیری فعالیتهای جسمانی از روش میدانی و با توزیع پرسشنامه استفاده شدهاست. این تحقیق از نظر هدف از نوع پژوهش کاربردی است، برای بهدست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شدهاست و سپس با توزیع پرسشنامه و با استفاده از نرم افزار SPSSآلفای کرونباخ آن محاسبه گردید و مقدار آن برای پرسشنامه برابر با 0.728 بهدست آمد که پایایی پرسشنامه را تایید میکند. روایی پرسشنامه نیز از روش اعتبار مفهومی و با دریافت نظر اساتید بررسی و تایید گردید.
سپس مبتنی بر آمار توصیفی و در ادامه با استفاده از روشهای آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) به بررسی ارتباط بین هر یک از حیطههای نگرش با میزان یادگیری فراگیران پرداختهایم.
نتیجه گیری کلی: بر اساس موضوع تحقیق، سؤالاتی مطرح گردید که نتایج زیر بهدست آمد:
– میان متغیرهای حیطه شناختی فراگیران و میزان یادگیری فعالیتهای جسمانی رابطه معناداری وجود دارد و همبستگی مثبت است.
– میان متغیرهای احساسات و عواطف و میزان یادگیری فعالیتهای جسمانی رابطه معناداری وجود ندارد.
– میان متغیرهای رفتار فراگیران و میزان یادگیری فعالیتهای جسمانی رابطه معناداری وجود دارد و همبستگی مثبت است.
– میان نگرش فراگیران و میزان یادگیری فعالیتهای جسمانی رابطه معناداری وجود دارد و همبستگی مثبت است.
[شنبه 1399-01-09] [ 02:48:00 ب.ظ ]
|