پایان نامه بررسی میزان گرایش دبیران به برنامه های توانمند سازی نیروی انسانی و رابطه آن با رضایت شغلی آنان |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رودهن
دانشکده علوم تربیتی
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
عنوان
بررسی میزان گرایش دبیران منطقه 18 آموزش و پرورش شهر تهران به برنامه های توانمند سازی نیروی انسانی و رابطه آن با رضایت شغلی آنان
استادراهنما
دکتر فردوس یادگاری
سال تحصیلی 1391-92
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1مقدمه 3
1-2بیان مسئله 4
1-3 اهداف پژوهش 6
1-3-1هدف کلی 6
2-3-1اهداف جزئی 6
3-3-1هدف کابردی 6
1-4 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 6
5-1 سوال های پژوهش 8
6-1 فرضیه های پژوهش .9
8-1 تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش 9
فصل دوم :ادبیات و پیشینه پژوهش
1-2 مقدمه .16
1-2 مبانی نظری 16
1-2-1 توانمند سازی 16
2-2-2 ریشه های توانمند سازی 17
3-2-2 تعریف مفهوم توانمند سازی 19
4-2-2 رویکردهای توانمند سازی 20
5-2-2 توانمند سازی بعنوان یک سازه ارتباطی 21
6-2-2 توانمند سازی بعنوان یک سازه انگیزشی 22
4-2 مدل چهار مرحله ای توانمند سازی تری ویلسون 23
5-2 مدل توانمند سازی بلانچارد و زیگامی 25
ج
6-2 مدل توانمند سازی کانگر 26
7-2 مدل توانمند سازی کویین و اسپریتزر 27
8-2 مولفه های توانمند سازی 27
3-2 رضایت شغلی 39
1-3-2 عوامل موثر بر رضایت شغلی 39
2-3-2 پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی 41
3-3-2 رضایت شغلی و عملکرد 43
4-3-2 اندازه گیری رضایت شغلی 44
9-2 پیشینه پژوهش 44
فصل سوم : فرایند پژوهش
1-3 مقدمه 51 1-3 روش پژوهش 51
2-3 جامعه آماری 51
3-3 نمونه و روش نمونه گیری 51
4-3 ابزار پژوهش 52
5-3 روائی و پایائی پرسشنامه 53
6-3 روش نمره گذاری 54
7-3 روش تجزیه و تحلیل آماری 54
فصل چهارم : یافته های پژوهش
1-4 مقدمه 56
2-4 توصیف داده ها 56
تحلیل داده ها 65
3-4 آمار استنباطی پاسخ دهی دبیران به مولفه های پرسشنامه های پژوهش 68
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
د
1-5مقدمه 75
2-5 بحث و نتیجه گیری 75
3-5 محدودیتها و مشکلات پژوهش 79
4-5 پیشنهادها 79
5-5 خلاصه پژوهش 82
6-5 اهم نتایج بدست آمده از این پژوهش 83
منابع و ماخذ 85
ضمایم
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
2-1 ریشه های مفهوم توانمندسازی در روانشناسی 17
2-2 سیر تاریخی توانمند سازی 18
1-4 توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان 56
2-4 توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان 57
3-4 توزیع فراوانی میزان تحصیلات 58
4-4 توزیع فراوانی سابقه کاری 59
5-2-4 آمارتوصیفی پاسخ دهی به مولفه های پرسشنامه 60
1-6-4 توزیع فراوانی رضایت شغلی 61
2-6-4 آمار توصیفی پاسخ دهی دبیران به پرسشنامه رضایت شغلی 61
7-4 توزیع فراوانی گرایش به مولفه آموزش 62
8-4 توزیع فراوانی گرایش به مولفه تفویض اختیار 62
9-4 توزیع فراوانی گرایش دبیران به مولفه مشارکت سازمانی 63
10-4 توزیع فراوانی گرایش به مولفه اعتمادسازی دبیران 63
11-4 توزیع فراوانی گرایش به مولفه نظام پاداش دهی 64
12-4 توزیع فراوانی گرایش به مولفه دسترسی به منابع 64
13-2-4 ضریب همبستگی اسپرمن براون برنامه توانمند سازی مولفه (آموزش )با متغیر
رضایت شغلی 65
ه
14-2-4 ضریب همبستگی اسپرمن برنامه توانمند سازی مولفه (تفویض اختیار )
با متغیر رضایت شغلی 66
15-2-4 ضریب همبستگی اسپیرمن براون برنامه توانمند سازی مولفه (مشارکت سازمانی )
با متغیررضایت شغلی 67
16-2-4 ضریب همبستگی اسپیرمن براون برنامه توانمند سازی مولفه (اعتمادسازی)
با متغیررضایت شغلی 68
17-2-4 ضریب همبستگی اسپیرمن براون برنامه توانمند سازی مولفه (پاداش دهی)
با متغیررضایت شغلی 69
18-2-4 ضریب همبستگی اسپیرمن براون برنامه توانمند سازی مولفه (دسترسی به منابع )
با متغیررضایت شغلی 70
1-3-4 جدول شاخص های آماری فراوانی برنامه ی توانمند سازی مولفه( آموزش )
و رضایت شغلی 71
2-3-4 جدول شاخص های آماری فراوانی برنامه ی توانمند سازی مولفه(تفویض اختیار )
و رضایت شغلی 72
3-3-4جدول شاخص های آماری فراوانی برنامه ی توانمند سازی مولفه(مشارکت سازمانی)
و رضایت شغلی 73
4-3-4 جدول شاخص های آماری فراوانی برنامه ی توانمند سازی مولفه(عتمادسازی)
و رضایت شغلی 74
5-3-4 جدول شاخص های آماری فراوانی برنامه توانمند سازی مولفه(نظام پاداش دهی)
و رضایت شغلی 75
6-3-4 جدول شاخص های آماری فراوانی برنامه ای توانمند سازی مولفه(دسترسی به منابع)
و رضایت شغلی 7
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان گرایش دبیران منطقه 18 شهر تهران به برنامه های توانمند سازی نیروی انسانی و رابطه آن با میزان رضایت شغلی آنان انجام شده است .سوالات پژوهش عبارتند از
1- میزان گرایش دبیران به آموزش و رابطه آن با رضایت شغلی چقدر است؟
2- میزان گرایش دبیران به تفویض اختیار مدیر و رابطه آن با رضایت شغلی چقدر است؟
3- میزان گرایش دبیران به مشارکت سازمانی رابطه آن با رضایت شغلی چقدر است؟
4- میزان گرایش دبیران به اعتمادسازی لازم و رابطه آن با رضایت شغلی چقدر است؟
5- میزان گرایش دبیران به نظام پاداش دهی و رابطه آن با رضایت شغلی چقدر است؟
6- میزان گرایش دبیران به دسترسی منابع و رابطه آن با رضایت شغلی چقدر است؟
بر مبنای روش تحقیق توصیفی در جامعه آماری مورد مطالعه ، کلیه دبیران شاغل در منطقه 18 شهر تهران (2542 =N) با بهره گیری از فرمول نمونه گیری سیستماتیک با توجه به جدول مرگان ، نمونه ای به حجم ( 340=n ) تعیین شد. برای جمع آوری داه ها از پرسشنامه استفاده شد. روایی ابزار پژوهش میزان گرایش دبیران به برنامه های توانمند سازی بر اساس نظر اساتید و خبرگان تایید گردیدو ضریب پایایی آن نیز بر حسب آلفای کرونباخ 995/0 محاسبه شد و براساس سنجش متغیر وابسته تعیین میزان (رضایت شغلی ) دبیران در این پژوهش از ابزار پرسشنامه استاندارد شده رضایت شغلی استفاده شده است. داه های جمع آوری شده پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تحلیل و نتایج این بررسی ها نشانگر این مهم است که همبستگی معنا دار بین مولفه های توانمند سازی ( آموزش و تفویض اختیار ، مشارکت سازمانی ، اعتماد سازی ، نظام پاداش دهی و دسترسی به منابع ) با میزان رضایت شغلی در جامعه مورد مطالعه وجود دارد . فرضیات این پژوهش عبارتند از 1- بین میزان گرایش به آموزش دبیران با میزان رضایت شغلی آنان رابطه معنا داری وجود دارد. 2 بین میزان گرایش به تفویض اختیار مدیر با میزان رضایت شغلی دبیران رابطه معنا دار وجود دارد .3- بین میزان مشارکت سازمانی دبیران با میزان رضایت شغلی رابطه معنا دار وجود دار4-بین میزان گرایش دبیران به اعتماد سازی با میزان رضایت شغلی رابطه معنا دار وجود دارد .5- بین میزان گرایش دبیران به نظام پاداش دهی با رضایت شغلی رابطه معنا دار وجود دارد 6- بین میزان گرایش دبیران به دسترسی به منابع با رضایت شغلی رابطه معنا دار وجود دارد. فرضیات این پژوهش در سطح 99/0 همگی به تاید رسید
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
[شنبه 1399-01-09] [ 01:41:00 ب.ظ ]
|