۱۱

 

 

۳۶٫۷

 

 

 

خیلی زیاد

 

 

۱۳

 

 

۴۳٫۳

 

 

 

 

 

 

۳

 

 

۱۰٫۰

 

 

بر اساس نتایج جدول (۴-۱۹ ) بیشرین فراوانی و درصد پاسخ مدیران در پاسخ گویی به سوالات مطرح شده در مولفه دوره ی تخصصی ” روش های تدریس درس تربیت بدنی ” در گویه های مطرح شده به گزینه های زیاد و خیلی زیاد می باشد.
تحلیل استنباطی سوالات پژوهش:
در این قسمت سؤالاتپژوهشی موردبررسی قرارگرفتهاست. در این قسمت در قالب هر کدام از سؤالات پژوهشی با استفاده از آزمون آماری t تک گروهی مورد تحلیل قرارگرفتهاست. لازم به ذکر است که در بررسی سوالات مورد بررسی با استفاده از آزمونt تک گروهی مبنای مطلوبیت وضعیت مولفهها پایین بودن میانگین تجربی از میانگین نظری و واقعشدن میزان t به دستآمده در سطح معنادار میباشد. شرط معناداری مقدار t محاسبهشده در آزمونهای دودامنه ؛ بزرگتر بودن از مقدار بحرانی t (96/1) میباشد. با توجه به طیف ارایه شده در پرسشنامه مورد مطالعه(خیلیکم یا هرگز ،کم یا بندرت ، متوسط یا گاهی ،زیاد یا اغلب و خیلیزیاد یا همیشه ) و نمره گذاری گزینهها از خیلیزیاد با عدد ۵ و خیلیکم یا همیشه با عدد ۱؛ مبنای تعیین میانگین نظری ۶۰% بیشترین نمره ممکن برای هر گویه در نظر گرفتهشدهاست. به این ترتیب با توجه به اینکه حداکثر نمره فرضشده برای گزینه یک گویه عدد ۵ میباشد، بنابر این ۶۰ درصد ۵ که همان عدد ۳ میباشد؛ به عنوان میانگین نظری هر گویه در نظر گرفته شده است. و برای محاسبه میانگین نظری هر مولفه نیز عدد ۳ را ضرب در تعداد گویه های مولفه کرده ، میانگین فرضی مولفه را حساب می کنیم. لذا با توجه به آنچه که گفته شد میانگین به دست آمده از پاسخ افراد نمونه در هر مولفه بزرگتر از عدد میانگین فرضی باشد و مقدار t به دست آمده نیز در سطح معناداری قرار گرفته باشد، آن مولفه مورد بررسی به عنوان یکی از مولفه های مورد توجه قلمداد می گردد و در غیر این صورت میزان توجه به این مولفه در حد پایین ارزیابی می گردد.
پس فرض صفر و فرض تحقیق در این پژوهش در آزمون های t تکگروهی به اینصورت میباشد که :
فرض صفر:
بین میانگین تجربی سؤال پژوهش و میانگین نظری سؤال پژوهش تفاوت معنی داری وجود ندارد.
فرض محقق:
بین میانگین تجربی سؤال پژوهش و میانگین نظری سؤال پژوهش تفاوت معنی داری وجود دارد.
سوالات پژوهشی اول: آموزگارانی که دوره ی تخصصی ” ارزشیابی کیفی- توصیفی” را گذرانده اند، به چه میزان توانسته اند اهداف دوره را در کلاس های درس خود پیاده نموده و عملیاتی کنند؟
الف. آموزگاران:
شاخص های آمار توصیفی برای سوال اول

 

برای دانلود متن کامل این فایل به سایت torsa.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت