بررسی اثربخشی آموزش های ضمن خدمت کارکنان و عوامل مؤثر بر آن … |
جدول فوق نسبت فراوانی و درصد دو متغیر سابقه کار و تحصیلات افراد شرکت کننده در پژوهش را نشان میدهد. افراد با تحصیلات زیر دیپلم در گروه افراد با سابقه کار ۱۶ تا ۲۰ سال و افراد با سابقه کار ۲۱ تا ۲۵ سال در مجموع ۷/۲ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند و مشخص گردید که کل افراد با تحصیلات زیر دیپلم در گروههای با سابقه کار ۱۶ تا ۲۰ سال و ۲۱ تا ۲۵ سال قرار دارند. افراد با تحصیلات دیپلم، با سابقه کار ۱ تا ۵ سال ۷/۶ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند، افراد با سابقه کار ۶ تا ۱۰ سال، ۱۰ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند، با سابقه کار ۱۱ تا ۱۵ سال ۷/۱۲ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند و افراد با سابقه کار۱۶ تا ۲۰ سال ۳/۳ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند. افراد با تحصیلات فوق دیپلم با سابقه کار ۱ تا ۵ سال ۳/۷ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند و افراد با سابقه کار ۶ تا ۱۰ سال، ۷/۸ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند و افراد با سابقه کار ۱۱ تا ۱۵ سال ۷/۸ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند. در گروه افراد با تحصیلات لیسانس با سابقه کار ۱ تا ۵ سال ۳/۱ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند و افراد با سابقه کار ۶ تا ۱۰ سال، ۳۰ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند و افراد با سابقه کار ۱۵ تا ۲۰ سال ۳/۷ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند و در گروه افراد با تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر تنها در افراد با سابقه کار ۶ تا ۱۰ سال ۷/۰ درصد از حجم نمونه را تشکیل میدهند.
۳-۴٫ یافته های استنباطی پژوهش
در سطح استنباطی پژوهش، از دو رویکرد استفاده شده است. در رویکرد اول ابتدا جدول مربوط به میانگینهای وزنی اهداف دورههای آموزشی ضمن خدمت بانک رفاه ارائه شده است و سپس وضعیت میانگینهای به دست آمده برای هر یک از اهداف با یک طیف سه درجه ای مطابقت داده و بر حسب مقدار در یکی از آنها قرار گرفته است.
در رویکرد دوم برای پاسخ به ۸ سؤال پژوهش از آزمون معنی داری- test t تک گروهی برای مقایسه میانگین به دست آمده با میانگین تجربی ۳ استفاده شده است. چرا که استدلال بر این است که اگر تفاوتی با میانگین ملاحظه نشود مقدار t معنیدار نیست. برای تجزیه و تحلیل یافتههای جانبی پژوهش از آزمون فریدمن و آزمون رگرسیون خطی چندگانه به روش گام به گام استفاده شده است.
جدول ۶-۴٫ جدول اطلاعات توصیفی برای هر یک از اهداف دورههای آموزشی ضمن خدمت بانک رفاه
ردیف | اهداف دورههای آموزشی ضمن خدمت بانک رفاه | میانگین | انحراف استاندارد | خطای استاندارد میانگین |
۱ | بهبود پاسخگویی به مشتریان | ۶۹/۳ | ۹۸/۰ | ۰۸۰/۰ |
۲ | بهبود کیفیت ارائه خدمات کارکنان | ۵۴/۳ | ۸۵/۰ | ۰۹۶/۰ |
۳ | ارتقای شغلی کارکنان | ۴۵/۳ | ۹۶/۰ | ۰۷۸/۰ |
۴ | بهبود روابط انسانی کارکنان |
[جمعه 1399-09-21] [ 03:16:00 ب.ظ ]
|